Vakar valstybės biudžeto diskusijų fone vėl į save atkreipti
dėmesį nusprendė švietimo darbuotojų profsąjungos, - buvo surengtas mitingavo
prie Švietimo ir mokslo ministerijos. Mitinge nebuvau, tačiau remiantis
žiniasklaidos pranešimais suprantu, kad buvo reikalaujama 1) kelti atlyginimus,
2) atsisakytų planų kas ketverius vykdyti pedagogų atestaciją, 3) panaikinti
finansavimo skirstymą pagal mokinio krepšelio principą, 4) mažinti mokinių
skaičių klasėse ir 5) spręsti ankstesnio mokytojų išėjimo į pensiją klausimą.
Čia nekalbėsiu apie plakatų turinį, kuris nieko bendro neturi su realiais
reikalavimais. Taigi, patys protestuotojai suvokia, kad „dėl vaikų mažėjimo
nuolatos mažėja krūviai, kartu ir atlyginimai" (Lietuvos švietimo
profesinės sąjungos atstovas Romas Turonis). Tai lyg ir visiems ir turėtų būti
aišku, kad kol nemažės mokytojų skaičius, tol mažės atlyginimai, ką ir numato krepšelio
principas. O kodėl turėtų būti kitaip? Manau, kad turėtų būti mokama už atliktą
darbą, o ne už statusą (kad ir mokytojo). Tenoriu priminti, kad palyginamose
valstybėse, kurių švietimo sistema tarptautiniu mastu vertinama nepalyginti
geriau nei mūsų santykinai dirba 10000 mažiau mokytojų. Kitas aspektas, jau
susijęs su veiklos kokybės vertinimu kritikuojamas pasitelkus argumentą, kad „privaloma,
kas ketverius metus taikomą atestaciją mokytojui, reikštų nepagarbą ir nepasitikėjimą
mokytoju.“ Žinoma, nesu įsitikinęs, kad atestacija ką nors pakeis (nes toks
mechanizmas viešajame sektoriuje efektyviai neveikia), tačiau veiklos kokybė
turi būti vertinama ir vertinimo rezultatai prieinami viešai. Pasitikėdamas mokytoju, noriu , kad tas pasitikėjimas būtų
pagrįstas objektyviais faktais. Taigi, šis mitingas tik dar kartą primena, kad taip
ir neišsprendėme esminio klausimos, kam priklauso švietimo sistema visuomenei
ar pedagogų organizacijoms.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą