2012 m. vasario 3 d., penktadienis

Ar pasikeis požiūris į žiniasklaidą po skandalų Jungtinėje Karalystėje?


Prasidėjęs kaip News of the World skandalas, visas šis reikalas palaipsniui perauga į gana rimtą diskusiją apie žiniasklaidos rolę visuomenėje (http://www.economist.com/node/21546009?frsc=dg|a). Įdomu pasižiūrėti, kokios idėjos šiame kontekste svarstomos Jungtinėje Karalystėje. Pirmiausia svarstoma, ar nereikėtų įvesti žymiai griežtesnius apribojimus rinkos daliai, kurią viena ar kita savininkų grupė gali užimti populiariosios žiniasklaidos segmente. Mintis remiasi siekiu užkirsti kelią vienam ar keliems asmenims pasidalinti esamą rinką ir taip sukaupti neproporcingą įtaką. Kartu abejojama, ar tai neribos konkurencijos ir nebus „baudžiama sėkmė“. Taip pat siūloma peržiūrėti privatumą garantuojantį įstatymą, tačiau kartu sutinkama, kad problema, matyt, ne pačiame įstatyme, o jo taikyme. Galiausiai galvojama apie įstatymo prieš šmeižtą peržiūrėjimą. Žiniasklaida kartu su laisve turi prisiimti ir atsakomybę, visų pirma atsakomybę išvengti šmeižto. Tačiau diskusijose vis grįžtama prie net patenkinamai  negalinčio veikti žiniasklaidos savireguliavimo mechanizmo peržiūrėjimo, tikintis, kad nauja ir turinti pakankamai įgaliojimų ikiteisminio nagrinėjimo institucija gali suvaldyti situaciją. Tai svarbu ir galvojant ir apie naujas žiniasklaidos formas, kai leidėjai savo veiklą perkelia į virtualią erdvę. Įdomu, ar Jungtinė Karalystė ir šį kartą sugebės nustatyti naujus pasaulinius visuomenės ir žiniasklaidos santykius?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą