Prasidėjęs kaip News of the World skandalas, visas šis
reikalas palaipsniui perauga į gana rimtą diskusiją apie žiniasklaidos rolę
visuomenėje (http://www.economist.com/node/21546009?frsc=dg|a).
Įdomu pasižiūrėti, kokios idėjos šiame kontekste svarstomos Jungtinėje
Karalystėje. Pirmiausia svarstoma, ar nereikėtų įvesti žymiai griežtesnius
apribojimus rinkos daliai, kurią viena ar kita savininkų grupė gali užimti
populiariosios žiniasklaidos segmente. Mintis remiasi siekiu užkirsti kelią
vienam ar keliems asmenims pasidalinti esamą rinką ir taip sukaupti
neproporcingą įtaką. Kartu abejojama, ar tai neribos konkurencijos ir nebus „baudžiama
sėkmė“. Taip pat siūloma peržiūrėti privatumą garantuojantį įstatymą, tačiau
kartu sutinkama, kad problema, matyt, ne pačiame įstatyme, o jo taikyme.
Galiausiai galvojama apie įstatymo prieš šmeižtą peržiūrėjimą. Žiniasklaida
kartu su laisve turi prisiimti ir atsakomybę, visų pirma atsakomybę išvengti
šmeižto. Tačiau diskusijose vis grįžtama prie net patenkinamai negalinčio veikti žiniasklaidos savireguliavimo
mechanizmo peržiūrėjimo, tikintis, kad nauja ir turinti pakankamai įgaliojimų ikiteisminio
nagrinėjimo institucija gali suvaldyti situaciją. Tai svarbu ir galvojant ir
apie naujas žiniasklaidos formas, kai leidėjai savo veiklą perkelia į virtualią
erdvę. Įdomu, ar Jungtinė Karalystė ir šį kartą sugebės nustatyti naujus pasaulinius
visuomenės ir žiniasklaidos santykius?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą