Vasario 7 d. Vyriausybė patvirtino Viešojo valdymo
tobulinimo 2012–2020 metų programą, kuri beveik nebuvo pastebėta žiniasklaidos
(tik „Respublika“ tai pavadino lozungų rinkiniu, plačiau nieko neaiškindama).
Kaip ten bebūtų, tačiau minėtoje programoje yra kai kurių dalykų, pakankamai
svarbių įvairiems sektoriams, įskaitant ir švietimo. Pirmiausia kalba eina apie
standartų nustatymą ir įstaigų reitingavimą („...sudaromas minimalių paslaugų
kokybės standartų rinkinys ir pagal jį vertinami sveikatos priežiūros,
švietimo, socialinių ir kitų paslaugų teikėjai.....“ „kasmet bus atliekamos
paslaugų vartotojų apklausos apie paslaugas teikiančias įstaigas, šių apklausų
rezultatai viešai skelbiami ir pagal juos reitinguojamos paslaugas teikiančios
įstaigos. Įgyvendintos paslaugų kokybės gerinimo iniciatyvos turi atsispindėti
paslaugas teikiančių įstaigų vadovų veiklos rezultatuose.“). Taip pat numatomas
žymiai platesnis visuomenės įsitraukimas ir mokyklų tarybų vaidmens stiprinimas
(„... bus rūpinamasi, kad jos [visuomenės] atstovai kuo aktyviau dalyvautų
valdant įstaigas, teikiančias švietimo, sveikatos, socialinės apsaugos, viešojo
saugumo paslaugas, didėtų šių įstaigų tarybų vaidmuo, būtų sudarytos sąlygos
visuomenei vertinti šių įstaigų vadovų veiklą“). Ir galiausiai užsimenama apie
galimybes plačiau taikyti kadencijas įvairių įstaigų (įskaitant ir švietimo)
vadovams („.... tobulinant šių įstaigų ir įmonių vadovų veiklos priežiūrą, bus
nustatomos jų ir įmonių valdybos narių kadencijos, tačiau neribojamas jų
skaičius. Bus svarstoma galimybė nustatyti minėtų įstaigų vadovų pavaduotojų ir
aukštesnės grandies vadovų kadencijas. Tobulinant valstybės vykdomosios
valdžios sistemos įstaigų ir įmonių valdymą, bus nustatyti bendri šių įstaigų
ir įmonių vadovų atrankos, jų veiklos susiejimo su rezultatais, veiklos
vertinimo, informavimo apie rezultatus principai....“). O galiausiai mokykloms
numatomas ir vienas papildomas vaidmuo: „kad visuomenė aktyviau dalyvautų
viešojo valdymo procesuose, bus stiprinama jos pilietinė branda, ugdomas
pilietinis sąmoningumas – jai suteikiama žinių apie valstybės turimos
informacijos naudojimo ir gyventojų dalyvavimo viešojo valdymo procesuose
galimybes. Visuomenės švietimas šiais klausimais turėtų būti pradėtas jau
mokyklose ir stiprinamas kituose švietimo sistemos lygiuose.“ Manau, kad būtų
buvę geriau, kad tokia programa būtų priimta po išsamių konsultacijų su
visuomene ir parašyta ne tokia biurokratine kalba, tačiau „išėjo, kaip visada“.
Na ir nereikia užmiršti, kad pas nuo programų iki jų įgyvendinimo labai jau
netrumpas kelias, kurį ne visada ir nueiname.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą