Seimas vėl imasi ministerijų vadovybės pertvarkos (http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=482517
ir http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/valstybes-tarnyboje-numatomas-naujas-perversmas.d?id=65910732):
siūloma keisti politinio pasitikėjimo viceministrus į nuolatinius valstybės tarnautojus.
Šiaip tai visa tai lyg ir patvirtintų teiginį, kad istorija keliauja spirale,
tačiau šis atvejis greičiau įtikina, kad istorija Lietuvoje tiesiog sukasi
ratu. Na, o einant ratu paprastai niekur nenueinama. Taip 1994 m. įtvirtinti
tik karjeros sekretoriai, 1998 m. – politinio pasitikėjimo viceministrai ir
vienas sekretorius, 2002 m. vėl viskas apsiverčia – lieka vienas viceministras
ir keli sekretoriai, o paskutinis keitimas – 2008 m. ir vėl atgal. Tiesa,
pokyčių ciklas šiek tiek pailgėjo, - nuo 4 metų iki 6. Atrodo, kad visiems
racionaliai galvojantiems aišku, kad nei dėl vieno modelio nėra politinio
sutarimo. Tad tik tam tikras kompromisas gali kažką čia pakeisti. Todėl ir kyla
klausimas, kodėl negalima būtų sutarti, kad aukščiausi karjeros valstybės
tarnautojai (kaip jie besivadintų, - kancleriais ar sekretoriais) būtų skiriami
kadencijai, kaip ir Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kai kurių
kitų organizacijų vadovai (beje, tokia schema taikoma anglosaksiškuose
kraštuose ir Nyderlanduose), politinio pasitikėjimo viceministrų ir sekretorių
skaičius ministerijoje turėtų būti vienodas (tai puikiai veikia Vokietijoje) ir
jį nustatytų Vyriausybė. Tiesiog taip sutarus atsirastų daugiau laiko ir kitoms
rimtoms diskusijoms, pavyzdžiui, kokia apskritai turėtų būti Lietuvos valstybės
tarnyba.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą